google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Morfar bogtagget af ondskabsfuld Pavebibliotekar – Uden Relevans

23. maj 2006

Morfar bogtagget af ondskabsfuld Pavebibliotekar

Jeg er blevet bogtagget for en evighed siden af en pave i overgang.

Jeg spurgte om jeg ikke nok måtte slippe, men nej… svaret i bedste Dolph stil var: Det er aldeles umuligt at ignorere sådan et tag. Du vil blive hjemsøgt af tusind bovlamme bibliotekarer, hvis du ikke svarer. Det ved alle.

Da jeg allerede kender et par bibliotekarer, Julie og Singletonner ved jeg at de har tendenser til vanvid og jeg tør ikke tage chancen, så here goes:

Hvilken bog har betydet mest for dig? Enten som læseoplevelse eller ‘aha’oplevelse?

Haaest, ErikForrædere : Frikorps Danmark-folk om drømmen og virkeligheden
ISBN: 87-7466-437-9

En gang for længe længe siden, var jeg på biblioteket og så forsiden, ”åh tyske soldater tænkte jeg” NEJ! Danske! Jeg lånte så alle tre bøger i serien af Erik Haaest og det var ligesom med til at vække min interesse for anden verdenskrig. Ja og Frikorps Danmark og hele miseren omkring nazismen og hvordan vi vendte på en tallerken under krigen da tyskerne fik tæv ved Stalingrad i 43.

Hvilken genre læser du mest?


Det må igen være Anden Verdenskrig faglitteratur, det man kalder ”coffee table books” totalt dyre special bøger trykt i små oplag til en 800 kroner eller mere stykket, ofte om specielle enheder, som den jeg er ved at læse nu om 12. Waffen SS Panzer division Hitlerjugend. Hey der var ingen der sagde at sådan et bogtag ville være interessant vel?

Hvilken bog læste du sidst?

En bog af Marcus Greil der hedder ”In the fascists bathroom” (nej ikke om fascisme) en ordentlig bunke lort af artikler som hr. Greil skrev til Rollng stone om forskellige perioder af punken som han så den, og svinet nævner ikke engang Dead Kennedys, Black Flag, Disorder, MDC, eller GBH…altså hvor lam er man så? Det var en skuffelse.

Jeg tagger muhahahaha….

Fflippa
Kontrolfreak
Singleton
Banjoko

3 kommentarer:

Nærmest Løkkelig sagde ...

Hallo pomfrit! Jeg er blidheden selv! Og nu bliver du jo også lige nødt til at svare på rkk's fremragende tilføjelse til taggeriet.
Ellers svarer jeg ikke for følgerne.
Du skal regne med (censur red.)

Uden Relevans sagde ...

Jamen Jeg VILLE gerne læse Das Kapital af Karl Marx, men den er BARE for røvssyg jeg strander altid halvejs igennem...sjovere med Mein Kampf der er altid et billigt grin på næste side, når Adolf rambler om sit tusindårsrige og de jødiske købmænd :D.

Skydes ved daggry: ikke nok.

Marcus Greil burde hænges i en pianowire fra en kødkrog i Torgau fængslet til han døde af det.

Banjoko sagde ...

Arrgg... Nu skal jeg jo ligefrem til at tænke..
Det går da slet ikke ;o/

Send en kommentar