google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Morfar regner den ud – Uden Relevans

29. sep. 2006

Morfar regner den ud

Danmark har et overskud på 61.000,000,000.00 kroner foreløbig i år.

Århus kommune mangler 210.000.000,00 til børneområdet, men det har man ikke råd til?

Efter mine fattige beregninger skulle der være 60,790,000,000.00 kroner tilbage hvis Århus fik det de skulle bruge.

Samtidig har vi skattestop. Det vil sige at hvis folk betalte det i skat de reelt skulle ville der være et overskud på over 100.000.000.00 kroner også selv om Århus får deres skaldede 210 millioner.

Er jeg den eneste der ikke fatter hvorfor vi skal spinke og spare hele tiden alle sammen?

Og ja jeg ved godt jeg ikke får en eneste kommentar når jeg lufter mine venstreorienterede hippiesynspunkter.

10 kommentarer:

cyclonebill sagde ...

I trods vil jeg da så smide en kommentar og et "helt enig"!

Og mht. skattestoppet - tænk hvis det ikke var der, og man kunne opkræve skat af det folk tjener på ejerboliger. Hvor stort ville overskuddet så være?

Uden Relevans sagde ...

Ja et forsigtigt gæt 35 milliarder :o).

Årets Brandert sagde ...

Kommer disse tal fra en troværdig kilde?

I så fald er jeg da rasende enig.

Men ok, lad dog manden skyde sig selv i foden ved at blive sur på kommmunerne fordi de vover at bide den hånd der fodrer den.

Hvad han ikke har tænkt på, er måske at grunden til at de gør det, er at der ikke er noget mad i den hånd han fodrer med.

Mads -i ædru tilstand kan selv jeg forklare storpolitik i metaforer.

Jegmig sagde ...

Ei men baby, vi skal jo passe på vores penge. Lad dem nu blive i kassen, der ligger de lunt og godt, vi render bare det stærkere igen igen. ;o)

Anonym sagde ...

Hvis det var så enkelt, som din hovedregning gør det til, så så verden sgu nok anderledes ud...
Tror du ik'?

Uden Relevans sagde ...

Jeg er en stor filosof, når man bare blander realiteterne udenom.

Buster: Thankew :)

ÅB: Tekst TV, det bliver vel ikke mere troværdigt?

UllaBaby: Ja i kan sagtens gøre fem menneskers job selv om i kun er to!

Ano: Jeg synes bare det er fedtet.

Ano:

Anonym sagde ...

Er sqda helt enig med dig moffe.. synes oxo det er alt for fedtet

Anonym sagde ...

Og tænk så hvis ham den gamle skibsreder også betalte den skat, han reelt skulle, så kunne den ekstraindtægt alene financiere en opretholdelse af det nuværende niveau.

Du er vist ikke helt alene med dine synspunkter, der er desværre bare stadigvæk hulemandsmentalitet nok i Danmark, til at der kommer til at gå lidt tid, før der kan gøres noget ved situationen.

Målene sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Målene sagde ...

Altså bortset fra at jeg er fuldstændig enig i at regeringen er syg i bærret, så er spink og spar finanspolitiske redskaber. Er der højkonjuktur i et samfund (som der er i DK) kan det være nædvendigt at regulere, således at økonomien ikke overophedes, og eks. forårsager sindssyg inflation , flaskehalse på arb. markedet (som allerede kan iagttages) osv. Så spink og spar kommer som regel i stabile økonomier når det går allerbedst. Det virker bizart, I know, men det er ganske almindeligt fænomen.

Send en kommentar