google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Morfar stikker luffen i hvepsereden med varm groed – Uden Relevans

2. maj 2007

Morfar stikker luffen i hvepsereden med varm groed

De fleste der læser med i min internetweblog vil vide at jeg ikke ligefrem er den mest højreorienterede internetweblogger i verden, ja nærmest tværtimod.

Jeg har raset mod Anders Fjog, Lars Løkke, Louise Skrævert osv osv, men for en gangs skyld er jeg enig med nogle af disse semi-nazier i en ting.

Burkaer og børneopdragelse hører ikke sammen.

Burkaen er et traditionelt klædestykke, ret praktisk da det har to funktioner, det beskytter mod brændende sol (en ting der findes i de burkabærende menneskers oprindelige hjemlande), og burkaen beskytter kvinden fra voldtægt ved at man ikke kan se noget af hendes krop og dermed ikke friste eventuelle voldtægtsmænd, samt det står i koranen at man ikke skal gå og blotte sig for MÆND.

Men hjemme i huset hvor man typisk er dagplejemor er der ingen mænd og langt de fleste muslimske kvinder går ikke engang med slør derhjemme når de er alene med familien.

Derfor mener jeg at hvis man vil være dagplejemor må man indordne sig under de normer og regler det omkringliggende samfund har skabt og derfor ikke bære burka da det totalt vil fjerne al kommunikation med det lille menneske man skal passe.

Ja jeg er stadig en venstreorienteret bastard ;o)

16 kommentarer:

Tris G sagde ...

Hvad er det præcis for en kommunikation du mener vil forsvinde...?

I øvrigt er det fremmede mænd, de ikke må blotte sig overfor. :)

Anonym sagde ...

HØRT moffe

Tris - små mennesker som er i dagplejen skal lære alt.... en af de aller vigtigste tin for så små menneesker er at aflæse kropssporg og mimik..... det er de sq ikke meget af ved at glo ind i en burka.

Uden Relevans sagde ...

Tris G: kropssprog kommunikation

Altså med burkaen er der kun cirka 10% af ansigtet synligt, jeg har intet imod tørklæder, den såkaldte hijab, for der kan man stadig se hele ansigtet... og barnet kan se om man er sur eller ej.

Blomkvist sagde ...

Enig -- Moffe...

Hvordan hulen skal små børn lærer at afkode følelser og ansigstmimik... hvis de ikke kan se ansigtet...

Jeg var faktisk lidt rystet over, at nogle med burkaer var dagplejemødre...

Anonym sagde ...

Mine døtre skal ikke lære at kvinder er urene og syndige og derfor skal pakkes ind og pakkes væk. Ikke tale om. Det skal ikke være en norm i deres opvækst og jeg ville under ingen omstændigheder lade dem passe af en burka-klædt, ligesom jeg også ville være noget loren ved at lade en bibelsvingende, flammetalende nyfødt kristen tage sig af dem.

Og seminazier? Helt ærligt - så er Poul Nyrup vel også pseudo-stalinist.

Benny sagde ...

Helt enig moffe...der må eddermame være en grænse!

Anonym sagde ...

Hvorfor er det lige, at hun ikke kan have burka på når fædrene kommer forbi og henter deres børn og ellers gå uden?

Jeg er enig i, at ingen skulle pålægge mine børn, at kvinder er syndige eller andre ærgelige påhit, men børn har vel meget godt af at lære om mangfoldighed. Selvom jeg ikke er muslim, venstreorienteret eller spcielt kristen (hmmm...jeg er vist nærmest det der her karakteriseres som raceren semi-nazi) synes jeg altså, at de kvinder, der går med burka (overfor mænd) kan være mindst ligeså kærlige, pædagogiske og frisindede overfor andre som alle mulige andre.

Uden Relevans sagde ...

@ Kratlusker ok det er også lidt overdrevet at de er seminazier sorry :o).

Miws: Ja burkaklædte er jo også mennesker præcis som alle andre.

Tris G sagde ...

Ja, jeg kan altså stadig ikke se problemet. Så slå mig.

Uden Relevans sagde ...

Der er ingen der skal slås.

Kropssproget går jo fuldstændigt tabt bag en burka, og kommunikation er 70% kropssprog 15% tonefald og 15% de ord man siger.

Suzy Q sagde ...

Vi har hætteforbud i Danmark, så er den ikke længere.

Tris G sagde ...

Ja, hvis man vælger kun at se burkaen, og ikke mennesket, så er kropssproget gået tabt, det kan jeg godt se.

Uden Relevans sagde ...

Tris: Problemet er jo at man ikke kan SE mennesket inde bag burkaen, det eneste man kan se er en sprække med to øjne bag, og nogle gange er sprækken ovenikøbet også forsynet med et gitter så man SLET ikke kan se personen.

Det er vel ikke ligefrem den bedste platform for kommunikation :o)?

Jeg er sikker på at de er ligeså søde og rare mennesker som alle andre, men jeg mener stadig at burka og børneopdragelse ikke hører sammen.

Jeg respekterer naturligvis at du har en anden holdning, det er din ret.

Suzy Q: Det er faktisk rigtigt, det har jeg slet ikke tænkt over :o).

Tris G sagde ...

Det var så i overført betydning jeg mente det der med at se. Jeg gir op. Fred.

Uden Relevans sagde ...

Hvem kalder du fed? :o)

ok Fred.

Anonym sagde ...

miws: Igen, mine tøser skal ikke lære at det er helt ok at de skal gemmes af vejen for potentielt ustyrligt liderlige mænds blikke. Hvis mænnerne ikke kan styre deres lyster, så må holde øjnene lukket. Og det er ikke godt nok at det kun er nogle gange kvinden skal gemmes af vejen som om hun var noget pinligt og skammeligt. Mine piger skal lære at være stolte over sig selv og tro på at de har den værdi de har. De fortjener bedre end at lære at deres køn gør at de skal skjules.

Der er ikke tale om ringeagt for deres holdninger; jeg ringeagter heller ikke rygere, men mine unger fortjener bare bedre end at blive passet i et hjem hvor der er røg. Jeg vil insistere på at finde det optimale til dem og så bekymrer andre menneskers ligestilling og alt muligt andet mig meget lidt. Den burkaklædte kan få alle de muslimske børn at passe hun sikkert kan overkomme. Mine hedninge skal et andet sted hen.

Send en kommentar