google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Ting der får en til at sige Hmm – Uden Relevans

28. maj 2008

Ting der får en til at sige Hmm



Det her handler om at være en hamster, at bygge til bunke uden at vide hvorfor.

En af mine venner er på besøg og vi hører Sex Pistols og jeg fremviser stolt syv forskellige "Something Else"singler med Sex Pistols "Men hvorfor samler du?" Det var egentlig et uskyldigt spørgsmål, stillet af ren interesse. Svaret kom fra rygraden, "Eh jamen det har altid gjort eller længe."

Svaret er jo reelt at jeg ikke ved det. Det er bare blevet en vane, at automatisk købe hver gang der dukker noget op jeg ikke har, om det så er sjældent eller ej.

Min kollega samler på frimærker, han aner heller ikke hvorfor han gør det, er der nogen der ved hvorfor vi samler på mere eller mindre ubrugelige ting?

Oplys mig!

Bortset fra det har jeg det fantastisk :o)

11 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er en psykologisk mekanisme: man forsøger at skabe en følelse af tryghed ved at 'have det hele'. Mao. skaber man sit eget mikrokosmos som man kan overskue og har kontrol over.

Man kunne sikkert sige mere om 'kompensation' og 'følelse af utilstrækkelighed', men det er bare gætværk. Vi kan måske godt sige HVAD det er, men kun gætte på HVORFOR det er.

Anonym sagde ...

Fordi I er tossede?

Unknown sagde ...

... fordi du lever i en crazy ass MoFo tidsboble . . .

Uden Relevans sagde ...

SHA: Tak!

Holme: hmm

Pdrsn: Sjåd åp womaine!

Uden Relevans sagde ...

undskyld det var til Krat: :)

Anonym sagde ...

Hehe, jeg skulle lige til at oplyse om at jeg ikke er nogen kratlusker :D

Jeg elsker at læse, men køber altid bøgerne i stedet for at gå på biblioteket, fordi jeg samler på bøger. Jeg elsker at kigge på min samling og at se den blive større med tiden. Det er vel samtidig en måde at se ens eget liv udvikle sig på, når man har noget der langsomt vokser i takt med at man selv udvikler sig. Og så udvikler samlingen sig endda i den retning man selv finder interessant - det er vel en slags afspejling af en selv.

Jeg kan desuden se på bøgerne og mindes bestemte perioder i livet, eks. den gang hvor jeg var meget interesseret i krigsstrategi, da jeg læste meget Marx, da jeg læste om oldnordisk kultur og religion osv. Mon ikke musik- og frimærkesamlinger har lignende funktioner?

Unknown sagde ...

. . . eller måske mere en dyb TidsLomme? . .

spunky sagde ...

jeg samler også på alt muligt...

men jeg gør det nu mere for at mine efterladte når jeg er borte (forhåbentlig om mange mange år), skal have noget at lave og noget at snakke om (nok mest negativt) men negativ omtale er også omtale ;)

Uden Relevans sagde ...

SPunky: Det er derfor!

"Kæft en masse lort han havde!!!" hehehe

Anonym sagde ...

Hmm, PET registrerer vist hver gang, der er nogen der køber den single... ;-)

Anonym sagde ...

Jeg samler ikke på noget som helst. Jo ord. Mærkelige vendinger faktisk. Kan finde på at hive en sætning ud af en avis eller skrive ned. Og så tror jeg, at jeg kan bruge dem ved lejlighed. Men glemmer dem altid, når de passer ind.

Ville til gengæld gerne samle på ham på billedet.

Send en kommentar