google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Farvel folkekirke og tak for ingenting. – Uden Relevans

18. aug. 2008

Farvel folkekirke og tak for ingenting.

Religion er opium for folket som en klog mand engang sagde.

Her i min superferie har jeg endelig fået taget mig sammen til at melde mig ud af jeres folkekirke.

Så jeg præparer omhyggeligt et elektronisk brev til det lokale kirkekontor, med CPRnummer og dåbsmåned og sted sender det afsted og forbereder mig mentalt på den store slåskamp med den emsige skrankepave, der garanteret vil have Eksate datoer og originalt dåbsbevis.

Stor var min overraskelse da jeg modtog et elektronisk brev fra det lokale kirkekontor om at nu var tingene fikset og klar til at jeg kom ned for at skrive under, hvorefter skrankepaven ville printe mig en ny dåbsattest, hvis jeg gad vente de tre minutter det tager at printe den ud.

Sånja!!! Skal man så slette sin profil på Kristendating.dk?

16 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg meldte mig ud, før det der elektronisk post blev noget, som kirken brugte. Men selv dengang gik det let og smertefrit.

Jeg havde forventet, at kirkens folk ville forsøge at holde på mig - evt. minde mig om, at jeg ville havne syd for himlen på dommedag eller den slags. Men nej, jeg mødte mindre modstand end fra den gennemsnitlige avissælger i telefonen.

Mht. kristendating.dk, så behold du bare din profil. Det er jo ikke fordi, der er ret mange, der har vist interesse, efter du valgte "Lucifer" som kaldenavn derinde. :o)

Anonym sagde ...

Haleluja, Halle Berry og Hosianna!

Der gjorde du dig selv en god gerning.

Anonym sagde ...

Det var sgu også på tide. Ud med religionen og ind med fornuften.
Vi er jo nogen som aldrig blev døbt, og derfor aldrig blev meldt ind.
Eller som en endnu klogere mand (end din Karl Marx) sagde: Hvorfor skal jeg i himlen når mine venner og min familie er dernede?

Anonym sagde ...

Hahaha.. Mouf.. profil.. dér..

Smil herfra.. lidt bitre.. havde jo håbet du løftede sløret og ikke tog springet og slettede.. meeen ok.. hvis der venter en indlæggelse lige om hjørnet.. så...

bare ok..

Unknown sagde ...



har du så købt Biblen for Ateister så?

nedlæg ikke profilen, ej heller derovre hos defaldneengle.org!

tror sku stadig du har held i sprøjten som Den Kyniske Lucifer?

SÅ sejt et profilnavn, altså!

:0)

spunky sagde ...

så mangler du også bare at framelde dig de kirkelige almisser som fru Hornbech står for at inkasserer.

Uden Relevans sagde ...

I er gale allesammen! Gale!

Unknown sagde ...

niks - det er DIG der er gal - sådan at framelde sig GUds Hellige Haller - for at melde sig ind i den Ateistiske Akse !

ser bare - at vi ATTER skal sidde i rundkreds for at få dig ud af den der sekt - aber das ist auch ganz okaaa

Anonym sagde ...

Velkommen på den sande side. Vi har netop startet et projekt, der forhåbentlig inden længe fører til, at der kommer samme advarselsmærkater på religiøse tekster, som der er på cigaretpakker! Kritisk fornuft længe leve.

Uden Relevans sagde ...

Hehe Tak Pdrsn og Noise

Anonym sagde ...

Jeg kan nu godt lide folkekirken. De afholder spændende arrangementer fra tid til anden, og så er der herre-god lyd i de fleste kirker, og jeg har aldrig fået nej til at låne klaveret.

Uden Relevans sagde ...

Man må godt komme i deres kirker alligevel Kent, undtagen i Roskilde der koster det 25 kroner uanset om man er medlem eller ej.

Domkirken i Viborg er smuk, Christianskirke i Wildergade, Frederikskirken i Bredgade....osv osv.

Unknown sagde ...

niks - har ellers hørt, at alle kirker har en skjult bodyscanner - der sorterer de vantro fra!

så deeeet . . .

spunky sagde ...

damn! det er derfor jeg aldrig kan komme ind...


jeg må huske blykappe næste gang jeg skal til bryllup..... det er så fandens upopulært at blive afvis i døren.....

Uden Relevans sagde ...

Pdrsn ja og lasere som i Resident Evil... BBBZZZTT

Sædvifter: der skal vist andet og mere til :)

Anonym sagde ...

ja... man kan vel gratis komme ind, men jeg giver gerne en skærv til klaverstrenge og stearinlys. Og eftersom Hornung&Møller altid stemmer, må der vel også være en klaverstemmer et sted der nyder godt af mit bidrag. Sådan er vi alle sat i denne verden for at gøre hinandens hverdag dén dér lille smule lysere og lettere.
Jeg synes også at viborg domkirke er smuk. Det er måske mere historien bag den der ikke er så smuk igen. Men sådan står vi vel alle på skuldrene af en fortid med momenter af skidenhed og råddenskab.

Send en kommentar