google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); I gamle dage, eller man skulle nok have været der. – Uden Relevans

20. nov. 2010

I gamle dage, eller man skulle nok have været der.

Alternativ titel: Aben genfundet!

Da jeg var yngre end jeg er i dag, dengang der ikke var metro på Amager (udtales A-maer) kom jeg forbi et bespisningsetablissement, med navnet Pizza Firma: og Grill, rygterne sagde at navnet var opstået fordi ham der skulle åbne biksen ikke var klar over at firma betyder firma at han troede at hans firma SKULLE hedde Firma fordi det stod der jo på formularen.

Adskillelige standupkomikere har igennem årene stjålet vittigheden fra hinanden, den vittighed der opstod omkring deres andet skilt, hvorpå der stod: "Vi har Aben!".

Tillad mig i al skebedenhed at bidrage til moroen, da jeg kan konstatere at "aben" åbenbart har været væk, da jeg fandt følgende skilt på et vindue ude på Amager.


Bemærk at sedlen er fremdateret, så måske er det en tidsrejsende der er gået forkert?

Spørgsmålene er mange.

2 kommentarer:

Leoparddrengen sagde ...

Jeg tror faktisk snarere det er en seddel fra 1816 - nærmere bestemt omkring Mordene i Rue Morgue - der jo som bekendt blev udført af en abe. (Og iøvrigt er den oprindelige mordgåde omkring det lukkede rum - det er nok derfor der skrives dør/vindue lukket.)

KirstenK sagde ...

He, he...elsker den slags stave of sjuske bommerter...Sjusker og staver jo ALDRIG selv forkert!

Send en kommentar