google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Aktier i Twitter. Itboble nummer to? – Uden Relevans

8. nov. 2013

Aktier i Twitter. Itboble nummer to?

http://worldseriesdreaming.com/wp-content/uploads/2013/01/homer_the_new_fail_whale_by_edwheeler.jpg










Det skete i de dage i november engang, at den første Twitteraktie kom til salg, 26 dollars var udbudsprisen, hvilket på førstedagen steg til 43 dollars. Eller 240 danske inflationsramte kroner. Nogen steder kan man sikkert få et par sko for de penge.

Hvad er det så man køber for sine 240 kroner plus 75 i gebyr hos den bank, der holder Liberal Arrogance med penge?

Man investerer jo for at få del i et overskud, det såkaldte udbytte, og for at score gevinsten når/hvis aktien stiger. Så hvor mange penge har vi lige købt en del af? Hvor meget er Twitters overskud?

0 kroner. Twitter har aldrig haft overskud. Så det der er at håbe på, er at aktien stiger yderligere.

I modsætning til Facebook, der har en milliard brugere er Twitter ikke lige så udbredt. Antallet af spoof accounts eller "for sjov"accounts er også forholdsvis stort på Twitter. Hvilke redskaber har Twitter til at tjene penge? Promoverede tweets, hvor en speciel målgruppe ser ens reklame, men i modsætning til Facebook, hvor man kan targete så præcist at en 35 døv, single elektriker fra Horsens ser reklamen for bilbladet "Motor", ved Twitter ikke nær så meget om sine brugere. Man skyder mere i blinde, selv om man rammer nogenlunde ved at targete følgere af de brands man promoverer.

Det bliver spændende at følge om Twitter rent faktisk KAN tjene penge, eller om det hele falder til jorden hurtigere end du kan nå at sige rejsebilagssagen.

Hvad tror du?



6 kommentarer:

Anonym sagde ...

skarpt skrevet! Jeg tror den kollapser.

Gowings sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Gowings sagde ...

Jeg ved, at når vi først er overbevist om, at det kan betale sig at købe twitter aktier, så kan det det højst sandsynligt ikke mere...

Gowings sagde ...

Jeg ved, at når vi først er overbevist om, at det kan betale sig at købe twitter aktier, så kan det det højst sandsynligt ikke mere...

Gowings sagde ...

Jeg ved, at når vi først er overbevist om, at det kan betale sig at købe twitter aktier, så kan det det højst sandsynligt ikke mere...

Gowings sagde ...

Jeg skal da lige love for, at jeg fik kommenteret, dér. Jeg ved ikke hvad der skete. Og når jeg sletter de overskydende kommentarer, ser det lidt ud, som om jeg har skrevet noget, jeg ikke vil står ved. Jeg foreslår at du hellere sletter selv.

God weekend!

Send en kommentar